Är trött på allt elände som händer runt om i världen. Vi strömmas av krisens olika ansikten. TV och tidningar gottas i detta elände också.
För några år sedan bestämde jag mig för att inte titta på nyheterna av den enkla anledningen att jag fann det så deprimerande. Genom att uppmärksamma den negativa, dystra bilden av verkligheten så som media framställer den, bidrar vi till att denna bild förstärks. Men efter ett tag började jag se på nyheterna igen och typiskt hände detta precis lagom när den ekonomiska krisen började. All denna uppmärksamhet och energi som krisen har fått av mig är jag nu trött på. Bestämmer mig för att här och nu bojkotta TV- nyheterna och tidningarna. Ja väljer att vara optimist! Det händer positiva, roliga saker runt om i världen. Det finns jobb. Det finns möjligheter i allt, det gäller bara att uppmärksamma de. Nu är det enbart positiva tankar som gäller!

Kan inte någon starta tidningar eller nyhetskanaler som riktar sig åt att sända eller skriva om de positiva händelserna runt om i världen? Finns det någon där ute som delar denna idén med mig?

0 Responses to "Välja vara optimist"